Dubbel plat - Reisverslag uit Skíathos, Griekenland van Paul & Ursula Krugers - WaarBenJij.nu Dubbel plat - Reisverslag uit Skíathos, Griekenland van Paul & Ursula Krugers - WaarBenJij.nu

Dubbel plat

Door: Paul & Urs

Blijf op de hoogte en volg Paul & Ursula

10 Juni 2011 | Griekenland, Skíathos

Gisteravond toch maar weer in de stad gaan eten.
Urs had in onze Griekenland-bijbel gezien dat er bij de vismarkt een goed restaurant (Psaradika) zat, waar je – het kan niet missen – lekker vis kan eten.
Dat moest uitgeprobeerd worden. We zijn absoluut niet teleurgesteld. In tegendeel. Het was ook het eerste restaurant waar ze, behalve dat het op de kaart stond, ook echt taramosalata (viskuitsalade) hadden. Samen met gavros, kleine gegrilde sardientjes en xorta (een soort spinazie) hebben we van een kostelijke maaltijd genoten.
Voor vandaag hadden we het snode plan opgevat om een boortje te huren, om de boel eens vanaf het water te bekijken. Maar toen we na het ontbijt aan het strand beneden gingen vragen, bleken alle (2) boten al besproken. Dan morgen maar. Dus gelijk gereserveerd.
Als alternatief hadden we het strand. Hoe komen we op het idee?
Lekker een dagje plat kan ook geen kwaad.
We waren bijna bij het strand toen een vriendelijke Engelsman ons wees op iets wat we in Griekenland nog nooit hebben gehad: een platte voorband. Niks gemerkt. Lekker zeg, in “the middle of no-where”, op natuurlijk een onverharde weg.
Gelukkig kregen we de wielmoeren los, anders was het echt een probleem geworden. Enige zweetdruppels later konden we verder rijden.
Op Mandraki beach stond een lekker windje en daardoor waren er ook Hollandse golven. We hebben snel de handdoeken neergelegd en hebben daarna gelijk een verfrissende duik genomen. Maar da’s lekker!
En toen plat! Dus met de platte band erbij is dat dubbel plat.
Tussen de middag bij het tentje op het strand maar een broodje ham, kaas en tomaat gegeten. Als je trek hebt, smaakt alles……
De bikers beginnen ook binnen te stromen. Vanmorgen was het op de weg al uitkijken geblazen. De spiegels nog maar even bijgesteld, want er zijn er bij die rijden als gekken op de bochtige weg. Voor hen is het natuurlijk lekker “hangen” in de bochten, maar ja, er wordt ook wel eens ingehaald in zo’n bocht…..
Nu we op ons terras zitten hebben we al vier extra ferries geteld. Dat kan nog wat gaan worden dit weekend.
Morgen op het water hebben we er waarschijnlijk geen last van. Of er moet er echt een van de weg af storten…..