Nóg een klooster - Reisverslag uit Skíathos, Griekenland van Paul & Ursula Krugers - WaarBenJij.nu Nóg een klooster - Reisverslag uit Skíathos, Griekenland van Paul & Ursula Krugers - WaarBenJij.nu

Nóg een klooster

Door: Paul & Urs

Blijf op de hoogte en volg Paul & Ursula

09 Juni 2011 | Griekenland, Skíathos

Vandaag wilden we in ieder geval twee dingen zien: het klooster Evangelistria en Kastro, de vroegere hoofdstad van het eiland, maar nu geheel verlaten.
Het klooster was zoals een Grieks klooster behoort te zijn. Een ommuurd complex met oude gebouwen, kloosterlingen die druk aan het werk zijn en toch een vredige stilte. Ondanks de toeristen.
Op weg, nou ja, “weg”, naar Kastro.
We hebben een tussenstop gemaakt voor een frappé in een taverne die hoog tegen de berg aan ligt en een magnifiek uitzicht biedt op Skiathos-stad en de haven. Dat was genieten van zowel de frappé als het uitzicht.
Door naar Kastro. Ondanks de belabberde bewegwijzering hebben we het toch gevonden. Nadat we de auto hadden geparkeerd (we konden niet verder) was het nog een lekker stukje lopen. Het ging langzaam naar beneden tot het mooie aangelegde pad ophield en verder ging in een soort geitenpaadje. En wij op onze slippertjes. We liepen er ook lekker uit de wind. Nou ja, lekker, verziekend heet was het gewoon. De zweetdruppels liepen van onze rug zo de bilnaad in.
Toen zelfs Paul begon te glijden, hielden we het voor gezien en zijn terug gegaan. Van een afstand was het ook mooi en erg veel huizen stonden er toch niet meer.
Wie weet gaan we nog eens terug als het minder warm is en met beter schoeisel.
Een dichtbij gelegen strand lonkt naar ons. Helaas, na een rit die meer op terrein rijden lijkt mochten alleen nog echte vierwiel aangedreven auto’s verder. We konden dus rechtsomkeert…..
Dan maar weer naar het strand van Kalamaki. We zijn uiteindelijk uitgekomen op het strand van Kalamaki Ilias. Tja, het scheelt maar één woordje…
We werden niet teleurgesteld, het was zelfs nog relaxter dan het andere Kalamaki.
En nu proberen we de kleine kat zindelijk te krijgen. Poepen en piesen op het terras vinden we toch minder geslaagd!

Van de helpdesk van deze site hebben vandaag een mailtje gehad dat het weerbericht inderdaad niet naar behoren werkt. Ze doen hun best om het zo snel mogelijk te verhelpen. Het lijkt wel of we op ons werk zijn…..

• 09 Juni 2011 - 20:34

Cor Jantina :

Hoi luitjes
    Ja je gaat nar een warm land , dan zal je het ook warm hebben
    Jammer dat jullie niet dichterbij konden komen maar het het deel wat jullie gedaan hebben is vast ook een uitdaging geweest Ja dan dan weer het strand , wij willen ook nog maar even wachten . En Urs poep en pies daar draai jij toch je hand niet voor om . Nou geniet maar weer verder van jullie mooie landje doei

• 10 Juni 2011 - 07:07

Den, Jen En Senn:

Je zou bijna medelijden krijgen met jullie met al dat geklim en gezweet! Maar dat wordt toch wel aangevuld met frappe en ouzo toch? Je moet goed blijven drinken ;)
    Klinkt wel weer erg Grieks al die onbegaanbare wegen haha!
    Maar dat maakt het ook weer o zo leuk!
    Geniet ervan!
    Ow en Senn vindt dat jullie wel erg lang vliegen naar het strand haha.

x