Een dagje niks op Naxos - Reisverslag uit Naxos, Griekenland van Paul & Ursula Krugers - WaarBenJij.nu Een dagje niks op Naxos - Reisverslag uit Naxos, Griekenland van Paul & Ursula Krugers - WaarBenJij.nu

Een dagje niks op Naxos

Door: Paul & Urs

Blijf op de hoogte en volg Paul & Ursula

31 Augustus 2009 | Griekenland, Naxos

Eigenlijk geen nieuws vandaag en ook geen foto’s.
Nu waren we toch al niet veel van plan, dus dat is eigenlijk logisch. Maar we hadden vanmorgen wel wat foto’s van stalagmieten en stalactieten willen maken. We hadden namelijk gelezen dat even ten noorden van de haven van Naxos grotten waren, die je via een dam kon bereiken.
Meestal zie je dan wel ergens een bordje staan met de richting. Maar niks. Voor de zekerheid maar even aan een oude Naxosiaanse man gevraagd. Als iemand het moest weten dan hij wel. Maar hij sprak alleen plat Naxos’ en wij zijn daar nog op aan het oefenen…..
We begrepen wel dat het hele stuk kust La Grotta heette (zo stond het ook op de kaart), maar zelfs redelijk obscene gebaren van Paul (hoe maak je duidelijk dat je een grot in wil?) konden hem er niet toe brengen ons de ingang te wijzen. Nu hebben wij waarschijnlijk gewoon maar aangenomen dat als er grotten zijn, dat je die ook kan bezoeken.
Die grotten zijn er dus wel; je kan ze een beetje zien liggen vanaf de kant. Maar bezoeken? Misschien met een bootje.
Gelukkig waren we zo verstandig geweest dat hele eind (grapje) met de auto te gaan, zodat we daarna plan 2 ten uitvoer konden brengen: naar het strand.
En zo kwam het dat wij al voor twaalven op het strand lagen.
Meer te vertellen dan dat wij heerlijk een paar uur van zon, zand en zee hebben genoten, valt er niet.
We hebben zelfs geen foto’s gemaakt. Veel te inspannend.

Morgenochtend om half negen staat Maria (van de appartementen) klaar om ons naar de haven te brengen.
Kan zij weer nieuwe slachtoffers bespringen ……

• 31 Augustus 2009 - 19:32

Cees En Francien:

Wij dachten toch dat jullie al zeer goed plat Naxos spraken, maar ja, niet dus.
    Bofkonten om al voor 12.00 uur op een doordeweekse dag aan het strand te kunnen liggen.
    Jongens,genieten jullie er maar lekker van. Het is jullie van harte gegund en jullie verdienen het ook!

In het fotoboek zien we ineens tussen de zuilen een beeldschone godin staan. Geweldig!!!!!!!!!
    Zij is vast samen met die Adonis die we eerder tussen de zuilen hebben zien staan op vakantie.

lieve groetjes. xxx

• 01 September 2009 - 06:36

Eric:

Benieuwd hoe dat klinkt, plat Nixos ;-)
    Vast niet als plat Haagsch :)