Paros - naar Naousa - Reisverslag uit Páros, Griekenland van Paul & Ursula Krugers - WaarBenJij.nu Paros - naar Naousa - Reisverslag uit Páros, Griekenland van Paul & Ursula Krugers - WaarBenJij.nu

Paros - naar Naousa

Door: Paul & Urs

Blijf op de hoogte en volg Paul & Ursula

02 September 2009 | Griekenland, Páros

We werden vanmorgen verrast door een enorme sprinkhaan op het zonnedoek van het buur-appartement. Lekker laten zitten en wel een foto genomen.
Ieder eiland heeft zo zijn eigen aardige eigenaardigheden. Zagen we op Santorini dat men de luiken aan de binnenkant van de ramen had, zo heeft men op Paros voor de terrassen en balkons bij de woonhuizen en appartementen wit zeildoek hangen tegen de zon. Zo te merken werkt het prima. Ze hebben ook nog wel gewone luiken, maar zo kan je toch lekker buiten zitten in de schaduw. In ons appartement hebben we luiken met gaas er op, zodat het vliegende ongedierte er niet in kan. Wel zo prettig. We vonden nog een website met de appartementen waar we nu zitten: http://www.paros-greece.gr/agrambeli.
We hebben vannacht trouwens weer eens heerlijk in alle stilte op een paar zalige matrassen geslapen. We waren dus goed uitgerust.

Vandaag gaan we naar Naousa. Een plaats op het eiland waar de meer welgestelde toeristen hun geld kwijt kunnen. Dat moeten we zien!
Wij kozen voor een smalle weg langs de kust die af en toe onverhard was. Dus geen drukte op de weg. In de dorpjes is het dan soms wel even zoeken voor de juiste richting, maar op onze Matiz Topless zit ook een achteruit….
Een paar kilometer voorbij Drios kom je bij het plaatsje Molos. Ziet er ook erg vriendelijk uit met een leuke haven en wat restaurants en hotels.
Verder maar weer. We rijden langs baaien en mooie, doodstille stranden.
We komen nog een druivenveldje tegen, met de struiken waar we het gisteren al over hadden. Echt, gewone struiken.
In de buurt van Naousa merkten we aan de huizen dat er toch wel wat geld zit. De huizen hebben allemaal een flink stuk grond, maar waar de één een schitterende tuin had (laten aanleggen?) met grasveld en sproei-installaties, was bij de ander blijkbaar de bodem van de schatkist te zien…

Naousa is een leuke plaats. Enerzijds merk je dat het gewone leven er nog zo zijn gangetje gaat. Een paar straten verderop zit je in het rijkere deel, waar de gasten hun geld kunnen uitgeven. Restaurant na restaurant, bars, (te) dure kledingzaken, enzovoort.
Aan de kop van de haven ligt een oud fort, dat min of meer is weggezakt in de zee. Er liggen volop vissersschepen, met veel bedrijvigheid. Moet ook wel met al die monden die gevuld moeten worden…..

We vonden het wel mooi zo.
En warm genoeg ook!
Dus de auto opgezocht en na een versnapering in ons appartement nog lekker een paar uurtjes naar het strand geweest.
Het is wel grappig dat we twee dagen terug vanaf Naxos naar Paros keken en nu vanaf het strand op Paros achter de baai en een paar huizen Naxos weer zien liggen.
En dat strand? Het verveelt ons nooit en we moeten toch ook de kleur een beetje op peil houden…

• 02 September 2009 - 21:48

Jantina En Cor:

Wat een beest en wou die een peukie. Verder weer een mooi eiland en weer heerlijk eten ( octopus )met een lekker wijntje
    MMMMMMMM

• 03 September 2009 - 11:18

Eric:

Beestje zegt "nee dank u, maak 'm nèt uit" ;-)

• 05 September 2009 - 08:56

Cees En Francien:

Hallo allebei. Weer zo'n schitterende serie foto's. Wat is het daar toch mooi.
    De sprinkhaan is ook niet van het aller kleinste formaat zeg.
    Het weer is gelukkig bij jullie grandioos.
    Bij ons was het gisteren de hele dag bar en boos met heel harde storm.
    De volgende ochtend bij het verzorgen van de katten zag ik dat de vijver bijna leeg stond.
    Oh nee moet ik dat hebben. Vlug Ceesje erbij gehaald en die wist direct dat het fonteintje het water uit de vijverbak
    sproeide. Spoeier lager gezet en vijverbak bijgevuld. Niets aan de hand. Gelukkig. De vis zwemt ook nog in alle richtingen. Verder is alles ok.
    Knuffels van Seven en Tonga en natuurlijk van ons.