alweer naar het strand - Reisverslag uit Míthymna, Griekenland van Paul & Ursula Krugers - WaarBenJij.nu alweer naar het strand - Reisverslag uit Míthymna, Griekenland van Paul & Ursula Krugers - WaarBenJij.nu

alweer naar het strand

Door: Paul & Urs

Blijf op de hoogte en volg Paul & Ursula

14 September 2010 | Griekenland, Míthymna

“Golven beuken in Petra onvermoeibaar op het strand,
De ene keer halen ze, de andere keer brengen ze zand.
Het doet het strand krimpen en dan weer groeien.
Maar zolang de zon schijnt kan dat ons weinig boeien.”

Als de wind maar lang genoeg blaast en de golven blijven rollen kan een mens ineens een poëtische ingeving krijgen. Gelukkig gaat dat ook snel weer over.
Vandaag hebben we dus weer een lekker dagje strand gehad. We moeten het er nog maar even van nemen, want we hebben nog twee volle dagen te gaan en dan wacht vrijdag het vliegtuig naar huis. En thuis zal er voorlopig geen dagje strand mer inzitten, zijn we bang.
Voor morgen wordt weer wat bewolking voorspeld. We zullen moeten afwachten of dat ook voor onze regio geldt. Geen bewolking betekent waarschijnlijk weer een dagje strand. We moeten in ieder geval ’s middags of ’s avonds bij Costas gaan eten, want Paul heeft gevraagd om kalamitha, een soort babytonijn. Gisteren mocht hij van Costas een stuk proeven en dat was toch wel erg lekker. En dan zie je dat er vandaag uitgerekend geen kalamitha is ingekocht. George zal het morgen meenemen, dus dan zijn we wel verplicht daar te gaan eten. Bij de lunch is het trouwens net zo lekker.
Verder valt er weinig te melden over de dag van vandaag. Urs heeft zich rustig gehouden, geen inspannende activiteiten zoals gisteren. En spierpijn van de klim naar de kerk? Ben je gek, met zo’n getraind lichaam?
De wat moeilijker sudoku’s zijn op één na allemaal ingevuld door Paul, dus zijn we vanmiddag voor de zekerheid nog maar een nieuw boekje gaan halen bij de lottoboer.
En na een lekkere warme douche is het weer tijd voor tikkerdetik…..

• 14 September 2010 - 20:31

Jantina En Cor:

Hoi luitjes
    Je zou nu eigenlijk bij ons om het hoekje moeten kunnen kijken Het regent zo hard en ik hoor ook nog een donder En ik moest opdat moment met de fiets naar huis, lach maar
    Maar voor jullie is het weer een heerlijke dag met eten en nog eens eten geweest Maak er nog wat van en proef nou alles wat je nog niet heb gehad dan spreekt de weegschaal ook een goed woordje voor je
    O Paul ik zal de inschrijfformulieren wel opsturen Dan liggen ze lekker bij je op de mat als je de deur open doet Ha Ha Nee hoor denk er nog maar niet aan Geniet geniet Doei Doei

• 15 September 2010 - 06:28

Eric:

Geniet maar met volle teugen, want hier draait de herfstmotor toch alweer op volle toeren ;)

• 15 September 2010 - 20:26

Coby, Heb Ik Al Vert:

heb ik al verteld dat we een nieuwe computer hebben.heb al geskypt met iris.heb gebeden voor iris:geen onweer.