de laatste dag - Reisverslag uit Míthymna, Griekenland van Paul & Ursula Krugers - WaarBenJij.nu de laatste dag - Reisverslag uit Míthymna, Griekenland van Paul & Ursula Krugers - WaarBenJij.nu

de laatste dag

Door: Paul & Urs

Blijf op de hoogte en volg Paul & Ursula

16 September 2010 | Griekenland, Míthymna

Van de laatste volle dag op Lesbos hebben we met volle teugen genoten. Het weer was perfect: rond de 29 graden, een strak blauwe lucht en een klein windje. Als liefhebbers van de warmte op onze huid zijn we dus naar het strand gegaan. Dat zal niemand verbazen.
We waren er bijtijds en het vertrouwde frappeetje smaakte weer heerlijk.
In de haven van Petra was het weer “zoutdag”. Het zout dat gewonnen wordt in Kalloni (bekkens laat men vol zeewater lopen en vervolgens opdrogen), wordt met vrachtwagens naar Petra gereden en daar op de kade gestort. Vervolgens wordt het zout met een grote hijskraan in het ruim van een schip gestort.
We konden er niet achter komen waar het schip vervolgens naar toe gaat. We vermoeden naar het vaste land van Griekenland om daar verder verwerkt te worden om uiteindelijk bij ons op tafel te komen als zeezout.
Een strandwandeling zat er ook nog in vandaag. Lekker slenteren langs de waterlijn en schelpen zoeken. Het resultaat zal binnenkort op onze tafel thuis te bewonderen zijn.
Verder geen nieuws onder de zon. Dat we balen dat het er morgen echt weer opzit zal geen verwondering wekken.
Vanavond nog een hapje bij – vermoedelijk – de Captain’s Table eten (de Octopus heeft gisteravond gewonnen) en dan bijtijds het mandje in, want we moeten morgen toch wel om uiterlijk kwart over zeven in de auto zitten.
Voorlopig nog even genieten van de laatste uurtjes….