Sifnos heeft het! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Paul & Ursula Krugers - WaarBenJij.nu Sifnos heeft het! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Paul & Ursula Krugers - WaarBenJij.nu

Sifnos heeft het!

Door: Paul & Urs

Blijf op de hoogte en volg Paul & Ursula

21 Augustus 2009 | Griekenland, Athene

Ja, Sifnos heeft het allemaal.
We bedoelen dat Sifnos alle klassieke beelden van de Cycladen met witte huisjes, blauwe deuren en ramen, koepeltjes op de kerken en smalle steegjes in de steden, heeft.
Wat een vakantieplaatjes!
Gisteren zeiden we dat we verder zouden gaan met genieten. Nou, dat lukt heel goed!
In Kamares zit een echte Italiaan, dus konden we gisteravond de pizza niet aan ons voorbij laten gaan. En daar hebben we geen moment spijt van gehad.

Een ander bed is altijd weer even wennen, maar uiteindelijk hebben we heerlijk geslapen. Een lekker bakkie op het terrasje voor het appartement is dan heel lekker, zo ’s morgens. Dat we op een kleine 5 meter van een muur af zitten, maakt eigenlijk niets uit; thuis zijn we niet anders gewend. Alleen is deze wit, met een paar ramen er in.
Na een bezoekje aan de bakker zijn we de auto gaan halen, een Fiat Punto Grande. Rijdt toch even wat beter dan een Panda….
Op naar Appolonia, de hoofdstad van het eiland. Je ziet het van een afstand al liggen. De stad is aan twee kanten van een dal gebouwd en heeft op iedere kant een nagenoeg identieke kerk staan. Verder is het een wirwar van smalle steegjes, met witte huisjes en veel blauwe deuren en luiken. Heerlijk om doorheen te slenteren en gelukkig ook voldoende winkeltjes met kleding en snuisterijen. En trappen: grote treden, kleine treden, korte trappen, lange en heel lange trappen. Maar we laten ons door niets weerhouden. De kilootjes die we eraan eten, klimmen we er gewoon weer af!
Ne een heerlijke frappé onder de druivenranken bij een ouderwetse kafenion zijn we de auto weer gaan opzoeken en verder gereden naar Kastro.
Een aparte stad, want gebouwd op een heuvel, waarbij de buitenkant van de huizen vroeger als verdedigingsmuur dienst deed. Tegenwoordig heeft men er wel wat balkonnetjes aan gebouwd, maar je ziet nog goed waar de oude toegangspoorten hebben gezeten. Hier nog meer dan in Appolonia een wirwar van steegjes. Kastro is ook kleiner en wat minder op het toerisme gericht binnen de muren.
Maar ook hier weer het ultieme vakantieplaatje van de Cycladen.
Hoewel het er heerlijk is, toch maar weer de auto opgezocht, want er zijn nog meer plekjes om te bezoeken.
De omgeving op het eiland is anders dan op de vorige eilanden. Veel groener, met struiken en bomen. Dat doet toch gelijk een stuk gezelliger aan.
Sifnos is het populairste vakantie-eiland van de westelijke Cycladen en dat kan je merken ook. De kustplaatsen, waar een stuk strand is, zijn wel heel erg toeristisch. Maar goed, er moet gewoon geld verdiend worden en als de toeristen dat komen brengen, zijn ze toch gewoon welkom?
We vonden dat we onszelf uiteindelijk best wel mochten trakteren op een duik in de golven en dat hebben we dan ook gedaan. Alleen wel weer jammer dat het zand stuift als een gek. Net als gisteren zijn we weer lichtjes gezandstraald. Als je opstaat veeg je het wel weer zo van je af, dus wie zeurt er nu over zand in je oren?
Wij niet, wij genieten!

• 21 Augustus 2009 - 17:47

Markie & Iris:

Wees maar blij dat er een pittig windje staat, temperaturen zouden anders richting de 40 graden gaan, aldus RTL..
    Wij hebben hier ook nog steeds prettig weer en.... WEEKEND!!
    Geniet jullie lekker verder! De foto's zien er fantastisch uit.. Real Greek!
    Enjoy!
    Kuss van hiero!

• 21 Augustus 2009 - 18:35

Rob & Joke:

Idd heel veel trappen, maar dat is voor jullie uiteraard geen probleem, ha ha ha!!!

Het ziet er fantastisch uit!(we zijn best wel een beetje jaloers)

Gefeliciteerd met die kleine boef Senn!

• 21 Augustus 2009 - 20:16

Eric:

Heel mooi allemaal :)
    @ Betrixpark is het ook wit, maar da's toch heul anders ;)
    Goed om te lezen dat jullie zo genieten!

• 22 Augustus 2009 - 07:00

Den, Jen En Senn:

Nou zo te lezen vermaken jullie je prima! Mooi plaatjes! Jullie kunnen je eigen ansichtkaartenwinkel beginnen! Geniet ervan! En een beetje zand is goed voor de huid....toch?

• 22 Augustus 2009 - 09:58

Hanny:

Hoi luitjes,

Nou ik lees het al, jullie vervelen je geen moment. Mooi ook hoor de foto's, echt leuk om jullie zo te volgen.
    Geniet ze verder en ik lees het volgende verslag wel weer.

Kus Hanny