Toeristisch Santorini - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Paul & Ursula Krugers - WaarBenJij.nu Toeristisch Santorini - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Paul & Ursula Krugers - WaarBenJij.nu

Toeristisch Santorini

Door: Paul & Urs

Blijf op de hoogte en volg Paul & Ursula

27 Augustus 2009 | Griekenland, Athene

Toeristisch Santorini

Dat zijn we niet meer gewend. Wat een drukte. Gisteren hadden we al even de indruk, maar die is vandaag wel heel erg bevestigd.
Vanmorgen zijn we naar Fira gegaan. De hoofdstad van het eiland, die mag je natuurlijk niet missen. Het is echt schilderachtig, alles is boven en op elkaar gebouwd, maar woonhuizen zie je bijna niet meer. Het zijn alleen nog maar hotels en appartementen wat de klok slaat. Erg jammer hoor, want de gebruikelijke uithangborden en zo ontbreken natuurlijk niet.
Na even wat aan de buitenkant geslenterd te hebben kwamen in het centrum terecht. Help. Toeristen links en rechts, op een scooter, op een squad, te voet, het maakt niet uit. Wat een gekkenhuis. De Grieken worden er ook niet vrolijker op. Gauw weg…..

We hadden gezien in onze bijbel dat er in het zuiden van het eiland een heel mooie opgraving moest zijn. Een oude stad, bedolven onder de lava tijdens een vulkaanuitbarsting, maar opmerkelijk goed geconserveerd en opgegraven. Een groot deel zou al overkoepeld zijn om de invloeden van het weer zo veel mogelijk tegen te gaan. Raad eens? Om technische redenen gesloten….. Hebben wij weer.
Niet getreurd. Er was nog een opgraving. Hoog op een berg. Slinger de slang naar boven – bijna 600 meter – en raad eens? Vanaf 14.30 uur gesloten. Staan we een kartier te laat voor de poort… Hebben wij weer.
Dan maar genieten van het uitzicht.
En dat was werkelijk (weer) spectaculair. Er stond een wind daarboven… je kon er gewoon tegenaan leunen. Voorlopig hebben we even onze buik vol van opgravingen en hoge bergen. We hebben het maar op zeeniveau gezocht. We zitten nu bij een taverna op het strand in Kamari. De laptop voor de zekerheid maar meegenomen, want bij het appartement is het toch niks.
Nu een redelijk goede verbinding, dus gelijk maar het verslag van vandaag geschreven. Natuurlijk niet het kabeltje van het fototoestel mee, dus de foto’s komen nog.

Morgen zit Santorini er weer op. Leuk (weer - Paul) een keer gezien te hebben, maar dat is het dan ook wel. Veel te toeristisch.
Onze ferry gaat morgen om 16.00 uur, dus misschien maken we nog wat mee op de dag.
Onze bestemming? Paros!
Op naar de volgende hop!

• 27 Augustus 2009 - 13:41

Jantina En Cor:

Neem een boot voor jullie alleen weer wat anders
    Kan je misschien een visje vangen

Maar we wachten op de mooie drukke foto;s

• 27 Augustus 2009 - 18:40

Markie En Iris:

Ik bel jullie morgen wel wakker, voordat ik naar mijn werk ga.. Dan houden jullie genoeg tijd over om alsnog de opgraving te bezichtigen!
    Have fun!
    Kus uit Rijswijk!

• 27 Augustus 2009 - 19:07

Lien & Mariek:

Het ziet er daar allemaal erg leuk en mooi uit hoor!! We zijn maar een klein beetje jaloers!!!

xx

• 28 Augustus 2009 - 08:00