Een beetje lummelen - Reisverslag uit Skópelos, Griekenland van Paul & Ursula Krugers - WaarBenJij.nu Een beetje lummelen - Reisverslag uit Skópelos, Griekenland van Paul & Ursula Krugers - WaarBenJij.nu

Een beetje lummelen

Door: Paul & Urs

Blijf op de hoogte en volg Paul & Ursula

31 Mei 2011 | Griekenland, Skópelos

Bij de boeking zat een gratis huurauto voor 2 dagen. En dat laten we natuurlijk onze neus niet voorbij gaan. Maar hoe dat geregeld was, daar hadden we geen flauw idee van, dus waren we min of meer verplicht om naar de welkomstmeeting te gaan. En die begon pas ’s middags om 2 uur.
Tot dat moment moesten we dus de tijd zien te doden. Maar wel eerst ontbijten.
Gisteren hadden we op weg naar het hotel op een of andere manier de indruk gekregen dat het nog een flinke tippel zou zijn naar de haven.
En nu was dit dus een mooie gelegenheid om uit te zoeken hoe ver het lopen was. Als het erg ver was konden we terug altijd nog een taxi nemen.
Het bleek dus een afstand van 2 keer niks. Goed 5 minuten lopen vanaf het hotel. We waren dus behoorlijk de weg kwijt gisteren.
Skopelos-stad heeft een leuke boulevard. Veel restaurantjes en terrassen. Dat geeft je mooi de gelegenheid om lekker in de schaduw te lopen. Want het was al snel warm. Maar lekker slenteren en aan het eind van de boulevard staat een leuk kerkje boven op een rots. Echt warm gedraaid zijn we nog niet, want zelfs die paar trappen zagen we nog niet zitten. Vandaag geen klimpartijen en steile straatjes voor ons.
Wel een klein klauterpartijtje om op een keienstrand te komen.
Heerlijk een tijdje op een rots gezeten, met de voeten in het water.
En daarna een frappeetje. Dat gaat er ook altijd in.
Al slenterend op de terugweg werd Urs een beetje flauw. Hoog tijd om de innerlijke mens een kleine versterking te bezorgen. Het werd een lekkere tyropita en daar knapte ze heel snel van op.
Na nog even naar de drukte te hebben gekeken toen de ferry aanlegde, zijn we op ons gemakje weer terug gelopen naar het hotel. Nog lekker even op het balkonnetje voor de meeting zou beginnen. Daar kwamen we ook tot de ontdekking dat we het kabeltje zijn vergeten om het fototoestel met de laptop te verbinden. Dus helaas, helemaal geen foto’s deze keer bij het verslag.
Doen we wel als we thuis zijn.
Het was me de meeting wel. De hostess wees een paar leuke plaatsen aan op de kaart, maar moest daar wel heel erg bij spieken om de juiste informatie bij het goede plaatsje te geven. Nu nog even een paar excursies verkopen en toen liep ze even mee naar de receptie, omdat de auto niet op een voucher stond afgedrukt. Dat hebben wij weer. Had de goede voucher er bij gezeten, dan hadden we helemaal niet naar die meeting toe gehoeven. Maar ja, het leuke is dat je met de medegasten een beetje aan de praat raakt, zodat je elkaar later wat sneller groet en even een praatje maakt.
Morgen maar gelijk die auto ophalen.
De rest van de middag hebben we een beetje bij het zwembad gehangen en zitten lezen en puzzelen. Voor een keertje is dat ook niet erg.
’s Avonds na het eten – het was weer lekker – nog even een boodschap gedaan in de supermarkt en bijtijds de bedstee opgezocht.
De vorige nacht moesten we duidelijk nog wennen aan de geluiden in de omgeving, zoals blaffende honden en brommertjes met knaluitlaten. We hoopten deze nacht wat beter te slapen. Wakker worden doen we toch wel weer van de hanen.

• 02 Juni 2011 - 19:44

Cor Jantina:

Lummelen heerlijk z,n dag en dan toch een zwembad bezocht gewoon weg heerlijk. En wij de heledag in een binnen zwembad ( Hemelvaart ) wat wel erg gezellig was. Maar Lummelen daar ga je toch voor En morgen een lekker stukkie toeren nogmaals heerlijk

• 03 Juni 2011 - 13:05

Eric:

Eens met Cor Jantina: lekker lummelen. En autorijden natuurlijk :)
    Bedstee?