naar Samos - Reisverslag uit Vathí, Griekenland van Paul & Ursula Krugers - WaarBenJij.nu naar Samos - Reisverslag uit Vathí, Griekenland van Paul & Ursula Krugers - WaarBenJij.nu

naar Samos

Door: Paul & Urs

Blijf op de hoogte en volg Paul & Ursula

31 Augustus 2010 | Griekenland, Vathí

De ferry, die ons naar Samos moest brengen, zou om 14.45 uur vertrekken. We hadden dus nog alle tijd, de auto moest pas om 12.30 uur terug.
Urs had gisteravond stiekem de koffer al gepakt (Paul had er wegens drukke typewerkzaamheden niets van gemerkt), dus daar waren we snel klaar mee vanmorgen.
Omdat we toch nog alle tijd hadden zijn we nog even lekker naar het strand gegaan in Karfas. Een mooi zandstrand, ideaal voor mensen met kleine kinderen want het wordt maar langzaam dieper. Voor ons wat minder, want wij zijn - wat zee betreft – niet zo loperig.
Nadat we de auto hadden ingeleverd konden we nog even op ons gemak Chios-stad verkennen. Nu hadden we eerder al een stuk oude stadsmuur gezien, dus was het een uitdaging om daar nader kennis mee te maken. En dat was leuk! Via een oude poort kwamen we in een heel oud stuk van de stad. We kregen van iemand een folder in onze handen gedrukt waarop een stadwandeling stond. Op ons gemak hebben we daar een deel van gelopen. Echt gaaf om tussen die heel oude stukken geschiedenis rond te lopen.
Keurig op tijd waren we in de haven. En wat we nog niet eerder hebben mee gemaakt: de ferry had ruim een uur vertraging. Echt lekker sta je dan niet in zo’n verzamelplaats voor (mensen)vee. Maar we moeten niet klagen. De zon schijnt en we hoeven niet het hele stuk te zwemmen.
Al met al kom je dus ook een uur later op Samos aan en omdat het al begint te schemeren om half acht hebben we besloten om voor vannacht maar een kamer te nemen in Vathi (Samos-stad). Dat viel nog even niet mee. We hadden een adres van een pension gekregen van de VVV, maar daar waren we net te laat. De laatste kamer was net verhuurd. Gloeiende, gloeiende, want we hadden wel een heel stuk omhoog lopen zeulen met de koffers.
Gelukkig had die mevrouw nog wel een idee en laat dat nu een goed idee zijn geweest: daar was nog wel een kamer vrij, met ontbijt!
Nu nog wat eten. Nou, restaurantjes te kust en te keur daar.
En toen ging eigenlijk bij ons het licht uit. We waren hartstikke moe en dus even geen tikker de tik op de laptop. Morgen weer een dag op Samos, dachten we toen nog.....