van boven en van onderen water - Reisverslag uit Thermá, Griekenland van Paul & Ursula Krugers - WaarBenJij.nu van boven en van onderen water - Reisverslag uit Thermá, Griekenland van Paul & Ursula Krugers - WaarBenJij.nu

van boven en van onderen water

Door: Paul & Urs

Blijf op de hoogte en volg Paul & Ursula

01 September 2010 | Griekenland, Thermá

We dachten na een onrustige en broeierige nacht zo’n beetje alles wel te hebben meegemaakt, maar niet het onweer wat we ’s morgens hoorden.
En toen begon het ook nog te regenen. Watervallen in Vathi. We wisten niet wat we zagen. Dan maar eerst ontbijten, het zal toch wel snel ophouden met regenen…..
Na het ontbijt was het inderdaad droog. Dus koffers gepakt, uitgechekt en op weg om een auto te huren.
Gisteravond hadden we echter al gezien dat er 2 keer per week een ferry naar Lesbos gaat. Op zondagmorgen en op dinsdagavond. Dit laatste betekent dat je ’s nachts onderweg bent en op een onchristelijk vroeg uur op Lesbos aankomt. (later zagen we dat je ook kan vliegen op dinsdag en donderdag – weer een dilemma!).
Als we zondag naar Lesbos willen, dan kunnen we niet naar Ikaria, want daar heb je toch ook wel 2 dagen voor nodig en op Samos is ook genoeg te zien. Dus is dinsdag het alternatief. Je moet dan wel weer proberen de zekerheid in te bouwen dat je inderdaad op tijd bij de ferry kan zijn, dus is het verstandiger om vandaag nog naar Ikaria te gaan. Tja, we zeiden het al .. plannen maken is 1, uitvoeren is 2.
Dus op naar het boekingskantoor en twee tickets naar Ikaria gekocht.
En dat geeft weer gelegenheid om Vathi een stuk te verkennen. Na een lekkere frappé aan de wandel, nieuwe teenslippers voor Paul gekocht. Nu maar hopen dat deze een iets betere zool hebben dan de vorige. Scheelt waarschijnlijk blaren!
Een hapje eten en op naar de ferry. Nou, wat een kleintje! Dat zijn we niet gewend!
En laat nu ook de wind lekker aantrekken…. Dat kan nog feest worden zodadelijk!
En het werd feest! Wij, met onze zeebenen, hadden natuurlijk nergens last van, maar de kotszakjes die na verloop van tijd werden uitgedeeld, vonden gretig aftrek.
Het was inderdaad wel heftig. Vlak onder de kust van Ikaria trok de wind nog eens extra aan, maar daar had het schip geen last meer van. Paul hield voor de zekerheid maar wel af en toe zijn bril vast.
In Agios Kirikos, waar de ferry aankomt, hangt een vreemde sfeer, vonden wij allebei. We hebben een auto gehuurd bij een wat vreemde figuur, maar de prijs is goed, dus we zien wel.
Ook maar gelijk achter tickets aan voor de terugreis vrijdag. De ferry vertrekt al om 8.30 uur, dus hebben we gelijk besloten om niet op zoek te gaan naar een kamer aan de andere kant van het eiland, maar meer in de buurt van Ag. Kirikos.
We zijn nu terecht gekomen in Therma. Je raadt het al, een plaatsje met veel thermale baden. Aan de gemiddelde leeftijd van de mensen hier te zien zijn het meer terminale baden. Of die baden hebben zo’n geweldige werking dat je er echt heel oud door kan worden. Jammer dat we niet zo lang blijven hier…..
We hebben inmiddels een heerlijk hapje gegeten (wanneer leren we nu eens niet zoveel te bestellen?) en is het eindelijk tijd voor tikker de tik.
Bij deze.

• 01 September 2010 - 21:36

Jantina En Cor:

Hoi luitjes hier ben ik weer Ik dacht nog gisteren, helemaal vergeten jullie verhaal te lezen Maar ik lees nu dat Paul zijn vingertjes rust heeft gegeven. Leuk om te lezen dat jullie een deel van de stadsmuur hebben gezien met het oude gedeelte er omheen Doet mij denken aan Italié daar heb je ook van die plaatsen met stadsmuren, alleen er komt geen eind aan. Hé Urs toch nog geslaagd voor slippers Ik hoop dat ze toch nog wat goedkoper zijn dan in Medemblik En nu weer op een klein bootje met kotsende mensen om je heen brrrrr ik moet er niet aan denken en Cor helemaal niet Nou toch nog wat bakken regen gehad net als bij ons alleen bij jullie is het zo over en bij ons loopt de tramtunnel een beetje vol Maar als ik alles zo'n een beetje lees wordt dit weer een verrassende vakantie waar alles in gebeurt Ik zou zeggen geniet geniet dan doe ik het wel met lezen
    A mijn mandje roept. Doei