3 jaar! - Reisverslag uit Iraíon, Griekenland van Paul & Ursula Krugers - WaarBenJij.nu 3 jaar! - Reisverslag uit Iraíon, Griekenland van Paul & Ursula Krugers - WaarBenJij.nu

3 jaar!

Door: Paul & Urs

Blijf op de hoogte en volg Paul & Ursula

06 September 2010 | Griekenland, Iraíon

Vanmiddag op het strand kwamen we er dus achter dat we vandaag 3 jaar getrouwd zijn. Het lijkt wel veel korter geleden dat we “Yes, I do” zeiden op een voor ons onverstaanbare vraag. We zullen eens zien of we het vanavond nog vieren met een lekker etentje. Nou, dat etentje komt er vast wel!
Gisteren hadden we wat tips gehad van moeders van het hotel, plaatsen die we zeker moesten bezoeken. Vanmorgen werden we tijdens het ontbijt aan een soort kruisverhoor onderworpen of we nou nog geweest waren. “Nee, nee, we gaan vandaag.”, beloofden we met de hand op ons hart.
Nou, de aanwijzingen waren wel erg vaag geweest. We hebben ons de krampen gezocht! Uiteindelijk hebben we één van de doelen gevonden: Ag. Spiliani. Dat blijkt dus een kerk te zijn, die in een rotshol is gevestigd. Het is dat wij altijd lekker overal lopen te snuffelen, anders waren we de ingang van de grot zo voorbij gelopen. Het staat ook nergens aangegeven. Ergens aan het einde van de grot is een kleine gebedsruimte en daarnaast een soort ligbad. We hebben maar aangenomen dat dit bad voor doopplechtigheden wordt gebruikt. Het zal toch niet dat de pope daar in die koude grot lekker een bad gaat nemen?
Vervolgens zijn we op zoek gegaan naar de weg die ons naar de volgende bezienswaardigheid moest brengen. Mooi niet dus. We zijn zeker vijf kronkel- en hobbelwegen opgereden die allemaal dood liepen of waar een jeep van het Griekse leger de weg blokkeerde. Maar goed ook, want de weg was wel hard, maar ook heel erg rotsachtig en dat had de Atos vast niet fijn gevonden…
De hik met de bezienswaardigheden, vonden wij. Op naar Kokkari. Volgens de gidsen een schilderachtig plaatsje. Paul kende het al en Urs vond het ook niet geweldig.
Nou was zij al even minder enthousiast. Dat werd veroorzaakt door een paar onwillige (of zeer gewillige) darmen. En dan voelt een mens zich niet zo lekker.
We hebben nog even rondgelopen en zijn weer rap in de auto gesprongen. Lekker een paar uurtjes naar het strand.
De lunch bestond vandaag uit crackers. Van de Lidl. Wat je al niet tegenkomt, zo onderweg. Verstandig. Een paar slokken water er bij, plakje kaas erop en liggen maar.
Een lekker windje, kabbelende golven, parasolletje, een graad of 30: of hoe krijg je de tuisblijvers jaloers…..
Intussen is de koffer weer gepakt, want morgen om 10 voor 10 gaan we de lucht in om via Chios (daar waren we toch al geweest?) door te vliegen naar Lesbos.
Dimitra heeft morgen haar vrije dag, dus is zij op het vliegveld….. zegt ze.
We zijn benieuwd.

• 06 September 2010 - 20:24

Lien :

gefeliciteerd al 3 jaar weer waar blijft de tijd??

• 07 September 2010 - 06:35

Jantina En Cor:

Ha die luitjes
    van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag 3 jaar wat een tijd waar jullie volgens ons veel van hebben genoten Vakantie en nog eens vakantie en heerlijk eten met veel eten en een kleinkind nou nou dat zijn toch wel 3 jaren waar je graag op terug kijk Dan kunnen wij alleen maar zeggen doe er nog maar tig bij. Ja en dan het kerkje dat hoort er gewoon bij, bij een dorpje. en dan weer het strand potverdorie potverdorie ik wil ook
    Nou Urs ik hoop dat je darmen over zijn als jullie weer heerlijk gaan eten en genieten van de onder gaan ze zon Doei

• 07 September 2010 - 07:00

Eric:

Gefeliciteerd vanuit een drijfnat NL ;)