het strand is gegroeid - Reisverslag uit Míthymna, Griekenland van Paul & Ursula Krugers - WaarBenJij.nu het strand is gegroeid - Reisverslag uit Míthymna, Griekenland van Paul & Ursula Krugers - WaarBenJij.nu

het strand is gegroeid

Door: Paul & Urs

Blijf op de hoogte en volg Paul & Ursula

08 September 2010 | Griekenland, Míthymna

Wat heerlijk. We horen weer bijna niets. Wél vogels, maar geen voorbij rijdende auto’s. Hooguit in de verre verte een brommertje of een vissersbootje. Nu weten we pas wat we op de andere eilanden hebben gemist!
De gekookte eieren bij het ontbijt waren al op, maar geen nood, over 5 minuten hadden we een eitje. Moeten we ook maar niet op het laatste nippertje om 10 uur aankomen.
Onder de boom is het toch heerlijk zitten in de schaduw. De kleine katjes van vorige keer waren al aardig gegroeid en een stuk brutaler geworden. Kaas lustten ze nog steeds. Het is bijna niet aan te slepen.
En dan? Lekker naar het strand. Costas stond toevallig buiten toen we kwamen aanrijden en was ook helemaal blij ons weer te zien. Gauw de auto parkeren en met een lekkere frappé even bijpraten over de afgelopen maanden.
Dan naar het strand. Costas had het al verteld. In het voorjaar was er na een pittige storm een heel stuk van het strand weggeslagen door de golven. Inclusief stukken van de boulevard. Nu is boulevard een groot woord voor een smalle straat met een muurtje, maar toch.
De zee had in 2 maanden tijd minstens 3 meter strand terug gebracht. En dat is op een smal stukje best wel veel. Costas had gelijk maar nieuwe strandbedden er bij gekocht. Je bent optimist of niet…..
Traditiegetrouw ook weer lekker bij hem geluncht – Urs kan weer alles eten – en na nog een paar uurtjes strand tijd voor Akti en het huiswerk.
De grootste vraag nu: wordt het The Captain’s Table of de Octopus vanavond?

• 09 September 2010 - 08:15

Jantina En Cor:

Ja Ja breed strand hebben wij ook en ik denk nog veeeeel breder Geniet van het bedje, schepje, en iets lekker voor het bekje, En volop van de zon maar niet voor de kont
    Doei Doei